Wizard's Crown is a fantasy role-playing game in which the player creates a party of up to eight adventurers and takes them on a quest to retrieve a magical crown from a wizard named Tarmon, who sealed himself and the crown in his laboratory five hundred years ago.
The game features tactical battles, during which the player navigates the party members in turns over the battlefield. Different weapons demonstrate unique characteristics; for example, spears can attack two squares away, flails ignore the enemy's shields, and axes have a chance of breaking them completely. Shields are used to defend against frontal attacks and those coming from whatever side the shield is equipped on. The player can opt to skip these details and have the battle proceed automatically.
Experience gained by characters is spent on skills, attributes and life points. Unlike in most comparable games, classes and their unique abilities are not assigned to the characters, but must instead be "bought" by using intelligence points. The classes are Thief, Ranger, Fighter, Priest and Sorcerer; any of those can be combined with another one for a single character.
Weapons can be imbued with various enhancements. Magical weapons inflict elemental damage (called "injuries" in the game); "Plus" weapons cause extra bleeding, which may affect the character's health, making him faint; "Life Blast" weapons can kill a character in such a way that he cannot be resurrected afterwards.
Wizard's Crown - это фэнтезийная ролевая игра, в которой игрок создает группу из восьми авантюристов и отправляет их на поиски волшебной короны у волшебника по имени Тармон, который запечатал себя и корону в своей лаборатории. пятьсот лет назад.
В игре представлены тактические сражения, во время которых игрок по очереди перемещает членов группы по полю боя. Различное оружие демонстрирует уникальные характеристики; например, копья могут атаковать на два квадрата от вас, цепы игнорируют щиты врага, а топоры могут полностью их сломать. Щиты используются для защиты от лобовых атак и атак, исходящих с любой стороны, на которой установлен щит. Игрок может пропустить эти детали и продолжить битву автоматически.
Опыт, полученный персонажами, тратится на навыки, атрибуты и очки жизни. В отличие от большинства сопоставимых игр, классы и их уникальные способности не назначаются персонажам, а должны быть «куплены» с помощью очков интеллекта. Классы: вор, рейнджер, боец, жрец и колдун; любой из них может быть объединен с другим для одного персонажа.
Оружие можно дополнить различными улучшениями. Магическое оружие наносит стихийный урон (в игре это называется «травмы»); Оружие «Плюс» вызывает дополнительное кровотечение, которое может повлиять на здоровье персонажа, заставив его упасть в обморок; Оружие «Life Blast» может убить персонажа таким образом, что его нельзя будет воскресить впоследствии.
Перевод Google