Continuing from Rance 4.1 and 4.2, 5D takes place in the same universe as the rest of the series, but it tells a standalone story and can be played with no knowledge of the previous Rance games. These are stories of Rance not as a king, but as a simple swordsman going on adventures. There are playful stories and cool stories, but it's mostly playful stories with a few cool stories in between. Games like Rance 3 and 4, with ambitious scales, are the cooler type, and you could say that Rance 1, 2, 4.1, and 4.2 are the playful types. And this story is another of the playful ones.
Some time after Rance 5D, Rance has once again spent all his money and taken a job in the magical Kingdom of Zeth with his mage slave, Sill. In Zeth, however, mages are considered superior and non-mages are treated as 2nd class citizens, sparking events that lead to Rance's confinement. What appears to be a prosperous nation is, in reality, rife with poverty and oppression against all who can't use magic. Annoyed that such discrimination would target himself, Rance joins a resistance group and helps their efforts to lead Zeth to a revolution. And so, under the pretense of liberating the public, Rance's adventure full of punishing evil mages, making a harem from his female allies, and having tons of sex begins.
Продолжая Rance 4.1 и 4.2, 5D происходит в той же вселенной, что и остальная часть серии, но рассказывает отдельную историю, и в нее можно играть, не зная предыдущих игр Rance. Это истории о Рансе не как о короле, а как о простом фехтовальщике, отправляющемся на поиски приключений. Есть веселые истории и классные истории, но в основном это игривые истории с несколькими классными историями между ними. Такие игры, как Rance 3 и 4, с амбициозными масштабами, относятся к более крутому типу, а Rance 1, 2, 4.1 и 4.2 можно назвать игривыми типами. И эта история — еще одна из шутливых.
Некоторое время спустя Рэнс 5D Рэнс снова потратил все свои деньги и устроился на работу в волшебном Королевстве Зета со своим рабом-магом Силлом. Однако в Зете маги считаются высшими, а не-маги рассматриваются как граждане 2-го класса, что вызывает события, которые приводят к заключению Ранса. То, что кажется процветающей нацией, на самом деле изобилует бедностью и притеснением всех, кто не может использовать магию. Раздраженный тем, что такая дискриминация нацелится на него самого, Рэнс присоединяется к группе сопротивления и помогает их усилиям привести Зета к революции. Итак, под предлогом освобождения общественности начинается приключение Ранса, полное наказания злых магов, создания гарема из своих союзниц.
Перевод Google